woensdag 10 augustus 2016

TOEVAL IN DE PRAKTIJK.

Veel mensen om mij heen, houden zich bezig met mantelzorg. Ook onze moeder heeft wat extra zorg en aandacht nodig, zeker nu ze onlangs is gevallen, waarbij ze enkele ribben gebroken heeft. 

Nadat ik gisteren met haar had afgesproken dat ze vandaag weer eens lekker zelf haar maaltijd kon klaarmaken, vertrok ik op de fiets naar Kessel. De verse groenten had ik al in mijn fietstas en onderweg kocht ik een lekker stukje vlees. 
En ook maar meteen even de krulspelten inzetten, zodat ze zich weer helemaal happy kon voelen. Je wilt er als 85 jarige tenslotte toch netjes bijzitten...

Nadat ik in Kessel alles geregeld had, fietste ik nog even naar het kerkhof omdat het gisteren de 10e sterfdag van mijn vader was... Op het graf ontbrak een bloemetje, en ik besloot meteen een mooie pot te kopen en die alsnog op zijn graf te zetten. Maar ik moest me haasten omdat er een begrafenismis was, en de plechtigheid zometeen op het kerkhof afgerond zou worden. Nood breekt wetten, dus naar de plaatselijke supermarkt en hopen dat die iets passends had. 

Ik had geluk TOEVALLIG stond de bloemist haar auto uit te laden met verse spullen en kon ik beslag leggen op een van de twee potten chrysanten. 
Gelukkig was de mis nog niet voorbij, en kon ik ongestoord de chrysanten op het graf plaatsen. Daarna huiswaarts. Ik nam de kortste weg naar het pont, een andere dan de gebruikelijke, toen ik TOEVALLIG een doosje zag staan aan de voorgevel van een huis met verse pompoenen.  Die mocht je gratis meenemen, stond op een briefje...


Afgestapt en enkele mooie uitgezocht (waarvoor dank) Toen fietste ik richting veer. Het pont kwam er TOEVALLIG net aan. 

(net zoals op de foto) 


In gedachten verzonken stond ik op het pont met mijn veergeld in de hand naar de Maas te kijken. Mooder Maas verveelt nooit! Toen we aan de andere kant aankwamen, bleek de veerman mij 'vergeten' te zijn met afrekenen en had ik een gratis overtocht. (waarvoor dank) ook TOEVALLIG?

Oppe Ruiver aangekomen reed ik meteen naar een adresje waar een particulier eieren verkoopt van buitenlopende kippen. TOEVALLIG was de bewoonster buiten bezig, dus ik vroeg of ze nog eieren had. Ze vertelde dat ik geluk had. Meestal waren de eieren besproken, maar nu had ze een doosje over. En ik kon meteen reserveren voor een volgende keer. 

Op een halfuur tijd heb ik zoveel geluk gehad, (wat je als toeval weg zou kunnen zetten) dat ik er inwendig mee moest lachen.  Door bewust naar gebeurtenissen te kijken, ervaar je hoe synchronisatie werkt... (Synchronisatie heeft o.a. te maken met op het juiste moment op de juiste plaats te zijn)   De verse pot chrysanten, de gratis pompoenen, geen wachttijd aan het veer en een gratis overtocht, verse eieren. Mooi toch! Mijn dag was goed. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten